Analize și opinii Cultură și Familie Politică

Iulian Capsali: „Toate valorile neamului nostru stau impotriva ingineriilor lor sociale”

iulian capsali– Domnule Capsali, v-ati opus public initiativei Domnului Virgil Nitulescu, director al Muzeului Taranului Roman, de a proiecta niste filme pro-homosexualitate chiar in incinta muzeului, in cadrul evenimentului „Luna istoriei LGBT”. S-au mobilizat peste douazeci de asociatii si foarte multi sus­tinatori. De ce s-a simtit nevoia sa se ia atitudine?

– Nu poti sa faci din homosexualitate un act normal, si apoi sa-l si propagi in spatiul public, mai ales folosind institutiile statului. E neconceput sa folosesti pentru propaganda homosexuala o institutie publica cu o valoare simbolica extraordinar de puternica, cum este Muzeul Taranului Roman. Ideea de taran si de roman are o semnificatie profunda, care poate fi foarte bine inteleasa prin parcurgerea acestui muzeu. Printr-o astfel de alaturare intre taranul roman si homosexualitate asistam la o contagi­une in plan simbolic absolut inacceptabila.

Daca ne uitam putin in urma, vedem ca si co­munismul a vrut sa distruga satul romanesc. In general, toate ideologiile totalitare vor sa distruga satul romanesc, pentru ca in el e un depozit de tra­ditii si de credinte opuse acestor inginerii sociale pe care vor sa le puna in practica ideologiile totalitare. Şi astfel de ideologii ajung adesea la crima.

Acuma lucrurile s-au mai nuantat, diavolul s-a mai rafinat si asistam la apostazia fara nici un fel de fortare a oamenilor. Deci oamenii apostaziaza nu ca inainte, in urma unor persecutii teribile, ci pur si simplu de bunavoie, pentru ca trebuie sa fie „in pas cu lumea“. Toate valorile neamului nos­tru stau impotriva ingineriilor lor sociale. Cred ca si acest fapt duce la macularea voita a imaginii Muzeului Taranului Roman, pentru ca el este la ora aceasta depozitarul unor valori – pe care orice copil sau orice tanar, daca-l parcurge, isi pune niste intrebari si descopera niste valori pe care lu­mea de astazi le trece cu vederea sau, pur si sim­plu, le-a uitat. De asta am facut asociatia „Alianta pentm Demnitatea Nationala” – tocmai ca sa adunam oameni care gandesc la fel si care vor sa opreasca si sa intareasca valorile nationale traditi­onale, care tin de structura acestui neam.

– Care a fost reactia directorului Muzeului Taranului Roman dupa scrisoarea celor doua­zeci de asociatii?

– A anuntat ca renunta la proiectii – dar a pas­trat colaborarea cu Asociatia Macondo, care avea Studioul „Horia Bernea” in folosinta.

Aceasta aso­ciatie (care desfasoara un program zis de „educa­tie a tinerilor” prin vizionarea de filme, in general cu un continut erotic ridicat) a organizat impre­una cu ACCEPT proiectia unui film la Muzeul Taranului Roman, „The Kids Are All Right”.

In acest film este pusa intr-o lumina minunata viata a doua lesbiene care cresc doi copii. Interzis copiilor sub 18 ani in multe dintre statele in care a rulat, filmul a fost clasat in America de Motion Picture Association in categoria R, pentru continut sexual masiv, nuditate, limbaj licentios, consum de alcool si droguri de catre tineri. Desi era un film inter­zis copiilor, la intrarea in sala nu se preciza nimic! Aceasta, probabil, pentru ca aceste asociatii considera ca cel mai bun lucru pentru copiii romani este sa fie initiati in practicile erotice ale homose­xualilor. De altfel, este de notorietate ca tot ei l-au chemat sa conferentieze si pe propagandistul pedofil, „profesorul” Gert Hekma, la Facultatea de Sociologie a Universitatii din Bucuresti.

Proiectia filmului in discutie este in mod va­dit un atac, pe care homosexualii au vrut sa-l dea, la nivel simbolic, impotriva nucleului aces­tei natiuni, concentrat in acest muzeu care a crescut in jurul Crucii — prima expozitie per­manenta a MTR. Crucea, care s-a aflat de cand e romanul crestin in centrul vietii taranului. Nu poti ramane indiferent la intinarea acestui mu­zeu de catre agentii de propaganda ai homose­xualitatii, prin astfel de actiuni. Astfel, cateva zeci de tineri parinti si intelectuali romani au multiplicat fotografii cu tarani romani si, in momentul in care imaginile din film au ince­put sa curga, murdarind simbolic locul, aceste persoane s-au ridicat in picioare tinand in maini fotografiile respective. Bineinteles ca proiectia s-a oprit. In acele momente, tensiunea crescuse foarte mult. Agentii homosexualilor au inceput sa scandeze: “Afara cu homofobii!”.

– Au existat violente fizice sau verbale?

– Mai tot ce sustine presa romaneasca este ma­nipulator si fals. Din partea noastra nu s-a facut decat sa se cante „Desteapta-te, romane” si alte cantari ortodoxe, in timp ce din partea homosexu­alilor se putea observa ura cu care ne intampinau.

Violenta fizica poate fi socotita doar aruncarea unui pahar de plastic de catre o activista a homo­sexualilor inspre tinerii intelectuali crestini. Este adevarat ca in sala au patruns si vreo trei tineri te­ribilisti, care au facut scandari agresive, dar au fost repede pusi la punct de o majoritate de oameni absolut normala, formata mai ales, dupa cum zi­ceam, din multi intelectuali crestini. A fost un epi­sod mai degraba ridicol si izolat, evident speculat de masina de propaganda ideologica.

– Care a fost efectul protestului tinerilor intelectuali?

In primul rand, am constatat ca ma­rea parte a presei centrale este aservita unor sentimente straine de acest popor, o fer­venta sustinatoare a activistilor homosexu­ali. Atacurile fata de cei care au protestat au continut imprecatii ca „deviati”, „habotnici”, „nenorociti”, „nazisti”, „spurcaciuni” — afir­matii scandaloase, incitatoare la ura anticres­tina. Adica, dupa ei, noi, care luptam pentru Hristos, pentru neamul acesta si pentru co­piii nostri, suntem spurcaciuni, iar homose­xualii si lesbienele (care ne agreseaza la noi acasa!) sunt priviti ca niste victime si martiri.

Asistam in ultima vreme la un atac concertat asupra tuturor valorilor spirituale romanesti. In primul rand, observam un atac fara precedent la adresa Bisericii Ortodoxe Romane.Cred ca numai in perioada stalinista a anilor 1950 a mai cunoscut Romania asa ceva. Daca se va face o analiza a motivelor invocate de activisti, se va putea constata ca aceleasi stereotipii, aceleasi ti­pare au discursurile anti-Biserica de acum si de atunci. A mai ramas sa se zica ca „religia este opiul popoarelor” si sa spuna ca ar fi bine sa se inchida bisericile. Au fost si voci care afirmau ca ar trebui sa fim trimisi la un nou Canal!

Eu cred ca astfel de atitudini, precum a fost cea a crestinilor de la Muzeul Taranului Roman, sunt foarte necesare. Ele exprima adevarul, ele exprima vointa poporului si rugaciunile Sfintilor nostri. Cred ca aceste atitudini ar tre­bui sa fie mult mai prezente in societatea noas­tra, ca sa inteleaga acesti oameni nefericiti, so­domitii, ca poporul roman are inca Dumnezeu — iar acesta nu este mamona, ci Hristos.

„Nu poti sa-ti permiti sa stai si sa asisti neputincios la o astfel de propa­ganda, fara sa intervii. Este un lucru de bun-simt, intra in logica firescului sa intervii atunci cand valorile nea­mului tau, Ortodoxia, familia, traditia romaneasca sunt calcate in picioare. Nu poti sa-ti permiti sa stai comod, sa vezi cum astfel de valori sunt terfelite in ziua de astazi”

Iulian Capsali in revista FAMILIA ORTODOXA, nr. 3 (50) / martie 2013

Sursa: Război întru Cuvânt

Despre autor

contribuitor

comentariu

Adauga un comentariu

  • Am urmarit clipul cu interventia grupului de participanti determinati sa intrerupa un film care submineaza direct temelia familiei, aceasta fiind dupa cu stim prea bine nucleul de baza al natiuni.
    Imi exprim multumirea ca Romanii au inceput sa realizeze cum “democratia” si “libertatea” incearca sa-i despersonalizeze, sa-i transforme intr-o masa amorfa ce poate fi modelata in orice directie. Interventia grupului care canta Desteapta-te Romane a fost cat se poate de
    calma fara violenta, cu un comportament hotarat fara a da ocazia celor care au viziont filmul de a provoca altercatii sau dezordine. Noi am inteles ca sunt persoane de orientari sexuale diferite, dar nu intelegem ca institutii care reprezinta temelia societatii Romanesti sa fie folosite in scopul propagarii unor orientari nespecifice natiunii noastre. Am propus intr-un comentariu precedent ca daca ambasada Americana sponsorizeaza filme cu scopul de propagare a homosexualitatii, sa profite de spatiile ample pe care le poseda, si sa anunte ca ei promoveaza acesta activitati, in acest fel grupul de romani care nu sunt de acord sa poata manifesta in fata ambasadei, fara a deranja proiectia filmului. Faptul ca o parte din media ataca Biserica Ortodoxa Romana se explica prin faptul ca aceasta reprezinta cel mai direct dintre toate institutiile statului Natiunea si Poporul Roman. Nu e greu de tras concluzia care e scopul actiunii. Va trebui sa fim uniti in jurul Bisericii Ortodoxe care ne-a fost alaturi dintotdeauna.

Abonează-te la newsletter