Ideea de bază e corectă. Anumite „roluri de gen” sunt, cel mai probabil, niște constructe sociale. De pildă, „femeia la cratiță” și „bărbatul la volan”. Să susții că femeia e condamnată să rămână la cratiță fiindcă e femeie și că orice bărbat e cu siguranță un șofer mai bun decât cea mai bună femeie-șoferiță sunt niște prostii. Dar să susții că toată identitatea de gen e construită social și că poți jongla cu biologia – femeie-bărbat, bărbat-femeie – așa cum schimbi șosetele, e o maximă aberație. Cine crede sincer așa ceva e bun de dus la Socola.
Cu ideologia „trans” intrăm într-o fază de-a dreptul dubioasă a capitalismului, în care, din dorința de a se obține profituri cu orice preț și din orice întreprindere, se pune în pericol însăși integritatea fizică a celor care cad pradă acestei ideologii și care se lasă pe mâna industriei de schimbare de sex. Până acum capitalismul era expansiv și îi mutila în vederea profitului exclusiv pe cei care erau străini și non-cetățeni: amerindienii, africanii (în Congo-ul belgian mutilarea celor „leneși” era la ordinea zilei pentru a-i stimula pe ceilalți să muncească avântat), afganii, somalezii prinși în războaie civile care necesită armament occidental etc. Mutilarea propriilor cetățeni pentru un oarecare profit era ceva tabú. Dar în post-colonialism capitalismul occidental a devenit intensiv și nu mai are nici o jenă să-și încalce propriile tabú-uri.
Sfârșitul e aproape.
Autor: Lucian Sârbu
Adauga comentariu