Analize și opinii

De ce-i iubesc sibienii pe sașii care-i jefuiesc și îi umilesc?

Motto: „Cei ce nu-şi pot aminti trecutul sunt condamnaţi să-l repete.” (George Santayana)



Sunt sibian și-mi repugnă umilința concetățenilor mei cu slană pe creier și spirit de turmă, care se fac preș în fața celor 60 de sași valizi care mai sunt în tot orașul, pe care i-au făcut șefi, directori, consilieri locali și județeni.

Nu a contat că unii erau fără școală, neisprăviți sau proști grămadă, ei aveau marele „merit” că s-au născut sași în țara românilor. Așa au ajuns consilieri locali în anul 2004 un clopotar de la biserica evanghelică și o femeie de serviciu, în lipsa unei baze de selecție, majoritatea sașilor sibieni emigrând, aici au rămas doar bătrânii, puturoșii, oportuniștii și cei cu misiune de la serviciile secrete germane (BND/Stasi), aceleași lichelele trădătoare care făceau joc dublu și își turnau coreligionarii la Securitate. Au rămas genetic cu „abilitățile” acestea de pe vreme imperiului austro-ungar, când pentru Viena, Sibiul (Hermannstadt cum îl numeau ei) din marginea împărăției reprezenta „Ochiul și urechea” cu care spionau românii de dincolo de munți. Nu râdeți, fiindcă Austria a participat la evenimentul Sibiu – capitala culturală a Europei din anul 2007 exact cu exponatele din fotografiile de mai jos: ochiul și urechea! Totul a fost un mare kitsch, niște eșavodaje hidoase care înfățișau organele umane respective. Am înțeles, fără echivoc,  că Sibiul a reprezentat pentru ocupanții austro-ungari „ochiul și urechea” Imperiului, adică exact sintagma cu care era numită în batjocură Securitatea, mai precis acea parte a ei care se ocupa cu poliția politică și delațiunea.

Iată niște titluri din presa locală a anului 2007: „Austria ocupă Piața Mare” și „Imperiul la Periferie. Urme Austriece în Sibiu”. Iar aici un citat despre expoziția din centrul Sibiului: „1691 – 1918. Două secole de dominație austrică în Transilvania. Piața Mare va fi locul de desfășurare al «forțelor» culturale ale Austriei care intră în Programul Sibiu Capitala Culturala Europeană 2007 cu cea mai grandioasa expoziție întâlnită în oraș până acum. Evenimentul austriecilor aduce în centrul istoric al Sibiului patru instalații urișe ce înglobeaza patru simboluri universale. Cele patru instalații ( un ochi, o gura, un nas, o ureche) atrag atenția în mod simbolic asupra urmelor lăsate de austrieci în Sibiu între 1691 și 1918. Instalația Ochiul, Urechea si Gura vor fi expuse în Piața Mare, iar Nasul în Piața Mică.”

După ce sașii le-au luat românilor cu japca imobilele în care aveau locuințele, liceele, școlile, grădinițele, Filarmonica și un cămin de bătrâni (declarând FDGR-ul succesor al organizației hitleriste Grupul Etnic German și primarul Iohannis retrocedând imobilele solicitantului, adică președintelui Iohannis de la FDGR: Jaf imobiliar la Sibiu, retrocedări ilegale către FDGR, succesor al organizaţiei naziste Grupul Etnic German), drept recunoștință că au fost jefuiți și ca o slugărnicie suplimentară, sibienii insistă să fie conduși de sași și l-au înlocuit pe „tătucul” Klaus Werner Iohannis cu „mămuca” Astrid Fodor. Aceasta provine, ca şi Klaus Werner Iohannis, de la Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR).  Aprigă femeie, nu doar săsoaică infatuată, ci și văduvă după un ungur țanțoș odinioară, aceasta a devenit un adevărat zbir cu funcţionarii primăriei, pe care-i tratează la fel cum pe vremuri un vătaf îşi tiraniza slugile. Cel puţin aşa se plâng unii din slujbaşii aflaţi sub directa coordonare a doamnei Fodor.

Mulți se miră de ce insistă sibienii să aibă primăriță tot o săsoaică și după ce Klaus von Strudel a fost numit Gauleiter peste colonia România, deși sașii rămași în Sibiu sunt în număr infim, doar 1.561 de locuitori, fiind depășiți numeric de maghiari (2.169 de locuitori în municipiul Sibiu), conform ultimului recensământ (vezi tabelul cu populația Sibiului pe etnii).

La fel, sunt persoane care se întreabă de ce aceiași sibieni au acceptat ca echipa de fotbal să se numească F.C. Hermannstadt (numele german al Sibiului), din moment ce nu este rodul unei afaceri private, ci e susținută financiar din banii lor, ai contribuabililor sibieni, prin intermediul primăriei săseștia orașului? Trebuie să fii naiv ca să crezi că numele F.C. Hermannstadt, cu care a fost botezată echipa de fotbal sibiană, a fost ales „întâmplător”, tocmai acum când au devenit fățișe intențiile secesioniste ale unor ardeleni și bănățeni, iar Sibiul se află poziționat imediat după Cluj și Timișoara ca propagandă secesionistă pentru așa-zis „independență” a Transilvaniei și Banatului! Spun „primărie săsească” nu pentru că primărița este săsoaică, dar și majoritatea în Consiliul local o au tot sașii din FDGR, ei fiind votați în număr mare de puținii sibieni care votează la alegeri, adică „oastea” disciplinată a votanților minoritari etnic și a cozilor de topor românești, mituiți cu posturi în Primărie și societățile comerciale subordonate acesteia.

Explicația este simplă și vine din educația primită în unele familii de sibieni, culmea, nu la cele cu vechime în orașul Sibiu de multe generații, ci la unele venite din Oltenia sau Moldova, când cu industrializarea intensivă a orașului. Veneticii aceștia au devenit cei mai mari susținători ai sașilor și ei sunt cei mai fanatici „patrioți locali”, primii care pledează pentru secesiune, pentru așa-zisa „independență” a Transilvaniei. Românii sibieni cu ștate vechi nu votează cu sașii, deoarece cunosc din relatările bunicilor umilința la care au fost supuși românii sibieni de către sași, nu doar până la Marea Unire din 1918, ci și după aceea, în special pe timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, când Sibiul devenise stat în stat, fiind subordonat Berlinului, nu Bucureștilor și grupările paramilitare de sași terorizau românii din oraș. La Sibiu a rămas împământenită denumirea de „Calea vacii” pentru carosabilul noroios destinat românilor pe Corso, strada ultracentrală pentru promenadă, unde trotuarele aparțineau doar plimbăreților sași, chiar și după pietruirea străzii și ulterior asfaltarea ei.

Cât de mult ne-au iubit sașii de-a lungul zbuciumatei istorii a Transilvaniei? Citiți aici un text scris de marele patriot român Vasile Stoica din Avrigul Sibiului, un ardelean care a fugit din imperiul austro-ungar ca să lupte cu arma în mână alături de frații români pentru Marea Unire: Propaganda mincinoasă despre armonia dintre sași și români este departe de adevărul istoric

Și acum, sașii sibieni emigrați în Germania îndeamnă la secesiune prin intermediul internetului pe forumurile sibiene și pe site-urile publicațiilor locale, la comentariile de pe marginea articolelor. Ei doresc cu ardoare ca România să fie dezmembrată și Transilvania „independentă” să intre sub zona de influență germană a reclăditului imperiu habsburgic, austriecii având în mână frâiele economiei românești la ora aceasta (finanțele – băncile și resursele energetice – petrolul și gazul). Statul german încurajează și el discret dezmembrarea României, toate materialele de propagandă secesionistă (așa-zisul steag al Transivaniei independente, tricouri cu mesaje secesioniste, brelocuri, autocolante pentru mașini cu indicativul „Transilvania” și fanioane) sunt produse în Germania și aduse în Ardeal de agenții lor de influență.

Detalii aici: Saşi corciţi şi români trădători militează pentru dezmembrarea României

Da, cunosc mentalitatea de slugi ale sașilor întâlnită la mare parte din sibieni, deoarece printre astfel de bătuți în cap m-am născut, am crescut și am îmbătrânit. Așa sunt educați parte de sibieni în familiile lor, de mici: să-i admire pe sași și să creadă că și ei au devenit „civilizați” datorită influenței săsești, de aceea sunt superiori celorlalți români din alte zone ale țării, de care e musai să se separe.

Autor: Marius Albin Marinescu

Sursa: Justitiarul

Despre autor

contribuitor

Adauga comentariu

Adauga un comentariu