In primul rand, m-a indignat, ca si pe multi alti crestini, faptul ca Patriarhia (spre deosebire de Biserica Ortodoxa Bulgara, care a luat pozitie, exprimandu-si clar dezaprobarea) nu a avut nici un cuvant de spus pentru a atrage atentia asupra acestui concert pierzator de suflet, eveniment care a avut loc chiar in ziua Sfintilor Martiri Brancoveni. In acest caz, a tacea inseamna a sta in afara cetatii si „daca Biserica sta în afara cetatii, înseamna ca a dezertat de la datoria ei: ea nu mai mustra pe conducatorul ticalos, nu mai apara pe cel sarac, nu mai propoveduieste cuvântul în societate, în închisori, în scoli, în lumea tinerilor pierduti, în casele bogatilor îndemnându-i la milostenie, restituind astfel macar o parte din bunurile furate de la cetatean, nu se mai ridica împotriva coruptiei” (Parintele Gheorghe Calciu).
Un alt model de demnitate si sfintenie a acestui neam, Nicolae Steinhardt, spunea: „Cînd alături de tine oamenii sînt tăiaţi cu ferăstrăul, dacă vrei să enunţi că doi şi cu doi fac patru înseamnă că trebuie să urli cît te ţine coşul pieptului: este o nedreptate strigătoare la cer ca oamenii să fie tăiaţi în două cu ferăstrăul”. Acum, daca nu mai sunt torturate trupurile, sufletele sunt „taiate cu ferastraul”. A nu tacea cand alaturi de tine trupuri/ suflete sunt „taiate cu ferastraul” e o datorie de la care crestinii, madulare vii ale Bisericii (impreuna cu cele care reprezinta oficial institutia Bisericii, care trebuie sa lucreze in lume), nu trebuie sa abdice.
Crestinii nu pot trata cu superficialitate acest eveniment, ramanant indiferenti cu privire la influenta lui nociva, cu atat mai mult cu cat e vorba de frumusetea si curatia sufletelor unor copii, care este pangarita (http://www.evz.ro/detalii/stiri/copiii-privilegiati-la-concertul-lady-gaga-994961.html ). Nu putem subestima influenta acestei hulitoare de cele sfinte, care promoveaza agresiv deviantul si care este numita drept „artista” („Arta este bună numai atunci când eliberează omul din fiară, şi nu fiara din om”, spunea Dumitru Staniloae): „Lady Gaga este considerată de revista Times drept a 73-a din rândul celor 100 cele mai influente personalităţi ale lumii din ultimul deceniu, iar Forbes a poziţionat-o pe locul 7 pe lista celor mai influente femei din lume. Aşadar, avem în faţă o vedetă care nu ţine doar de industria show-biz-ului, ci are o influenţă globală, generând un fenomen cu ramificaţii politice, întreţinut de o puternică activitate de lobby, ce are în spate o psihoterapie de tip yoga şi se manifestă printr-un simulacru cvasi-cultic” (http://www.familiaortodoxa.ro/2012/08/16/lady-gaga-in-romania-nu-doar-muzica-i/)
In al doilea rand, la un asemenea concert la care aceasta depravata a facut reclama unei „casatorii” homosexuale, la care au fost prezenti, asadar, si multi copii, cum se mentioneaza in presa (scria undeva ca „diva” a luat cativa copii si pe scena), a fost promovata Romania si asta din banii nostri! Ce viitor pot sa aiba generatiile tinere cu asemenea „educatori”? In locul promovarii „brandului de tara” dupa ideea „sa ne prostituam ca sa «traim bine»”, acei bani s-ar fi putut duce intr-un program real de investitii, intr-o actiune utila, un program potrivit realitatilor Romaniei. Banii nostri nu sunt investiti in apararea si valorificarea realitatilor organice ale Romaniei (ceea ce ar ajuta si turismul), ci pentru crearea unei imagini false a Romaniei (asadar, pentru falsificarea Romaniei): o Romanie dispusa sa se prostitueze pentru banii unor depravati care ne aduc aici toate bolile Occidentului pentru a ne contamina si pe noi; o Romanie „toleranta”, care se raliaza obedient actiunilor de reeducare in spiritul corectitudinii politice, menite sa denatureze si sa altereze esenta acestui neam.
Romania reala, Romania profunda nu este insa, cum cred aceste iude (gata oricand sa vanda sufletul Romaniei crestine ca pe o marfa in numele „pietei globale”, idolul pe altarul caruia ni se cere tot mai mult, si in mod tot mai perfid, sa ne sacrificam), Romania homosexualilor, dispusa sa cheltuiasca banul public pentru astfel de manifestari „artistice” si sa pangareasca sufletul si demnitatea acestui popor crestin. Este Romania lui Constantin Brancoveanu, a lui Mircea Vulcanescu, a lui Ion Mihalache, a martirilor din inchisori, de ale caror oase e plin pamantul, si a eroilor care au aparat cu pretul vietii credinta si pamantul acestei tari, spunand: „Pe aici nu se trece!”.
Si mai adaug ca Romania profunda nu este Romania teoreticienilor critici, fie ei „de dreapta”, a caror misiune este controlul ideologic prin demitizarea marilor simboluri ale spiritualitatii noastre si redefinirea lor in termenii ideologiilor utopice ale prezentului. De exemplu, unul dintre acestia (Mihail Neamtu) cere „despartirea de Miorita”, „eutanasierea Mioritei” si „să-i schimbăm măcar gena și să-i controlăm mutațiile culturale”, fiindca Miorita ne impiedica „să evoluam în cadrele instituţionale ale veacului nostru (cu tot ceea ce înseamnă acțiune, competiție și globalizare)”. E o reinterpretare a Mioritei in cheie materialista pentru a ni se impune sa inlocuim un simbol care sintetizeaza spiritualitatea poporului nostru, jertfa ciobanasului si atitudinea demna in fata mortii cu mitul „pietei libere globale” si cu atitudinea docila, bazata pe compromis, fata de o viitoare, „inevitabila”, SUE.
Concertul depravatei sataniste, unde a fost promovata Romania, si „eutanasierea Mioritei” fac parte din aceeasi manevra prin care se incearca „eutanasierea” sufleteasca, culturala si economica a Romaniei.
Irina Bazon